غول شیشه ای یا گول شیشه ای

سياست گذاران نظام تصويري آمريکا و اعضاي اتاق فکر هاليوود، با کشف جاذبه هاي سوژه آخرالزمان، با اهداف مشخصي، توليد آثار آخرالزماني را در دستور کار خود قرار داده اند؛ به طوري که طبق آمار، از 22 فيلم برتري که از سال 1995 تا 2004 ميلادي انتخاب شده اند، 19 فيلم به نوعي به آخرالزمان ارتباط دارد.

جهت نمایش در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید


http://s5.picofile.com/file/8374396834/cover.jpg

هدف اول توليد اينگونه فيلم ها، سوء استفاده از احساس نياز فطري و کنجکاوي انسان امروز درباره آخرالزمان در مسير کسب درآمد بيشتر است.

هدف دوم، آخرالزمان سازي است؛ يعني همان ترويج نگاه آخرالزماني مورد نظر هاليوود و تعريف مفاهيمي نظير منجي، دجال و نشانه‌هاي پايان دنيا بر اساس نگاه توراتي و انجيلي.

هدف سوم، ترسيم تصوير پيروان شيطان و نسبت دادن شر و پليدي به کشورهاي شرقي و اسلامي است؛ مخاطبان ميليوني اين آثار، حتي اگر شرقي يا مسلمان نيز باشند، با مشاهده اين تصاوير، مبتلا به از هم گسيختگي فرهنگي و دل زدگي از هويت خود گرديده و تقاضاهاي دنياي مدرن را، تنها راه مقابله با مشکلات و فتنه هاي آخرالزماني خواهند شناخت.

با تلخيص از کتاب غرب و مهدويت (روايت تيپ شناسي و تحليل تکنيک سازي هاي غرب عليه آموزه هاي مهدويت و موعود گرايي اسلامي)، ص 221و 222

#آخرالزمان39

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه